'In de huid van mijn (Poolse) opa'

Deze activiteit is voorbij

Overige

Het museum toont in het kader van de Nationale Museumweek van 14.00-15.30 uur de documentaire ‘In de huid van mijn (Poolse) opa’. Hoofdverteller in deze documentaire, Koen van Groesen, zal een korte inleiding geven en de middag begeleiden.

In de documentaire wordt het verhaal vertelt van de opa van Van Groesen: de Poolse strijder Michal Salewicz. Hij vluchtte op zijn 18de voor de Duitsers, zwierf door Europe, verloor zijn kameraden om een vreemd land te kunnen bevrijden. Na afloop van de oorlog kon hij zijn geliefde moederland meer in omdat ze hem daar als verrader zagen. Gefilmd door cameraman Rob Vermaas. Meer informatie: www.mijnpoolseopa.com.

Vanwege de Museumweek is het museum alleen deze zondag met gereduceerd tarief (50%) te bezoeken: volwassenen € 6,25 pp, kinderen 7 t/m 17 jaar € 3,25 pp, kinderen tot 7 jaar gratis. Korting op korting is niet mogelijk. (Museumkaart geldig).

Deze activiteit is bij de entree van het museum inbegrepen. Reserveren is noodzakelijk: u kunt uw reservering doorgeven aan het Vrijheidsmuseum via 024-3974404 of per mail naar welkom@vrijheidsmuseum.nl.

Prijs: Gereduceerd tarief (50%) op zondag 26 april
Reserveren: Ja