Vriendenmiddag Stichting voor Cultuur en Solidariteit

Deze activiteit is voorbij

Overige

Op zaterdag 9 oktober organiseert de kersverse Stichting voor Cultuur en Solidariteit een actief programma in het Vrijheidsmuseum in Groesbeek. De Stichting is een Nederlands-Duitse organisatie die mét andere internationale democraten een bijdrage wil leveren aan het verdedigen én bevorderen van democratie, gelijkheid en sociale en culturele vooruitgang. U bent van harte welkom deel te nemen aan dit prachtige programma.

Beste (potentiële) Vriend (m/v),

Hierbij nodigen wij u van harte uit voor de eerste bijeenkomst van en voor (potentiële) VRIENDEN (M/V) VAN DE NIEUWE STICHTING VOOR CULTUUR EN SOLIDARITEIT.

De vriendenmiddag vindt plaats op zaterdag 9 oktober van 13.00 tot 16.00 uur in het vernieuwde Vrijheidsmuseum in Groesbeek. U bent van harte welkom.

Concept programma:

12.30 uurAankomst bij het Vrijheidsmuseum, Wylerbaan 4, 6561 KR  Groesbeek.
13.00 uur Opening door voorzitter Thieu Hoeken.
13.05 uurRondleidingen o.l.v. deskundige gidsen in Nederlands-Duitse groepen.
14.20 uur Plenair: Korte presentatie werkplan 2022 inclusief kennismaking met onze vaste samenwerkingspartner: Verein für Kultur und Wohlfahrtpflege.
14.30 uur Plenair: a.d.h.v. het boek van Timoty Snijder: OVER TIRANNIE, TWINTIG LESSEN UIT DE TWINTIGSTE EEUW gaan Drs. Wiel Lenders, historicus, directeur van het Vrijheidsmuseum en Dr. Ralph Trost, historicus, Ruhr-Universität Bochum dieper in op de belangrijkste lessen van de vorige eeuw.
15.30 uur Buiten: Onthulling van het informatiebord bij de inmiddels door de Stichting en de Verein geplante Rode Beuk in de tuin van het Vrijheidsmuseum.
16.00 uurAfsluiting en vriendschappelijk napraten inclusief drankje.
17.00 uurSluiting Vrijheidsmuseum.

Belangrijke organisatorische aandachtpunten:

• In verband met rondleidingen, coronabeperkingen, catering en zaalcapaciteit verzoek wij u zich z.s.m. en uiterlijk 05-10-2021 aan te melden bij de secretaris willemvanhethekke@gmail.com
  • Steun het Vrijheidsmuseum zo mogelijk met uw Museumjaarkaart! (Meenemen!)
  • Koffie, thee en afsluitende consumptie voor rekening van de stichting;
  • Introducees zijn zeer welkom, maar wel met naam en emailadres aanmelden a.u.b.!
  • Belangrijk inhoudelijk aandachtspunt: ook te zien en ook geschikt voor jongeren:  De interactieve tentoonstelling over democratie, diversiteit en burgerschap (Tot 31-10).

Wij verheugen ons op talrijke strijdbare democraten uit de grensregio Nijmegen-Kleve!

Mede namens Thieu Hoeken (voorzitter) en Rinus Janssen (penningmeester),

Hartelijke groet en hopelijk tot de 9e oktober,

Willem van het Hekke, (secretaris)

Stichting voor Cultuur en Solidariteit