dinsdag 30 januari 2024

Kindvriendelijk programma in het Vrijheidsmuseum

Carnaval staat voor de deur en waarschijnlijk is iedereen druk bezig met kostuums en showwagens voor de optocht. Als je de glitter uit je oren hebt gekregen en het bier van je schoenen, is er nog een week om uit te rusten… of om naar het Vrijheidsmuseum te komen!

Speciaal voor kinderen hebben we onze interessante en geliefde workshops weer in de etalage gezet: tijdens de Anne Frank middag leer je meer over het leven van Anne Frank en de Tweede Wereldoorlog vanuit het perspectief van een jong meisje, bij Grootouders vertellen sluit je aan in een knusse vertelhoek, waar mensen van toen vertellen over de oorlog en bevrijding. Graag beantwoorden zij ook vragen. Op de ‘Kijk je ogen uit!’-familiedag tenslotte krijgen gezinnen met kinderen korting op entree en gaan zij met de boeiende Kijkwijzer dwars door het museum. Voor volwassenen is er ook een interessant programma, namelijk vertoningen van de unieke, Duitstalige film ‘Krieg am Niederrhein’. Deze film is onderdeel van onze collectie, verkeert nog in uitzonderlijk goede staat en geeft een indringend beeld over burgers en de vele militaire operaties in deze regio in het laatste oorlogsjaar.

Datums & Tijden
‘Kijk je ogen uit!’ familiedag
Woensdag 14 februari
Dinsdag 20 februari 10:00-17:00
Kinderticket = van €8,- voor €6,- Familieticket* = van €43,- voor €35,-
*Twee volwassenen en twee kinderen.
Film ‘Krieg am Niederrhein’
Donderdag 15 februari Zondag 18 & 25 februari 14:00-17:00
Reguliere entree museum. Museumkaart is geldig.
Voor meer data: zie ">www.vrijheidsmuseum.nl
Grootouders vertellen
Vrijdag 16 & 23 februari 14:00-15:00
€8,- p.p. (geldt ook voor max. 1 begeleidende volwassene)
Anne Frank middag
Woensdag 21 februari 14:00-15:30
€8,- p.p. (geldt ook voor max. 1 begeleidende volwassene)

Let op! Reserveren is voor alle activiteiten noodzakelijk, met uitzondering van de familiedag.

Verder lenen de exposities zich ook voor de jonge bezoekers: De vaste expositie bevat veel interessante objecten (waarvan je sommige mag aanraken) en filmfragmenten die de geschiedenis tot leven brengen. Vanuit verschillende perspectieven krijg je een veelzijdig beeld van de Tweede Wereldoorlog. Kinderen maken met de Kijkwijzer leuke opdrachten om de geschiedenis op een interactieve manier te onderzoeken. De tijdelijke expositie Dubbelspion’ neemt je mee in een sensationele ervaring van spionage tijdens de oorlog. Ontdek de sensationele levensverhalen van 4 echte dubbelspionnen en los raadsels op om hun ware identiteit te onthullen!

Datum: 12 t/m 25 februari 2024

Informatie: 024-3974404 of per mail naar welkom@vrijheidsmuseum.nl