donderdag 7 april 2022

Verrijk jezelf. Bezoek de musea in het Rijk van Nijmegen

Welkom bij de musea van het Rijk van Nijmegen! Zes bijzondere musea zetten deze zomer hun deuren voor je open om je te verrijken en je horizon te verbreden. Ga mee op pad en ontdek de culturele uitjes van het Rijk van Nijmegen!

Beleef in het Vrijheidsmuseum het Verhaal van Oorlog en Vrijheid zonder Grenzen
Het Vrijheidsmuseum ligt dicht bij Duitsland en midden in het gebied van twee van de belangrijkste operaties aan het Westfront tijdens WO2: Market Garden en Veritable. Beide operaties hadden grote gevolgen voor het verdere verloop van de oorlog in het Duits-Nederlandse grensgebied en de rest van Europa. De rode draad in de vaste expositie is het thema ‘Vrijheid’. Bekijk vanuit verschillende perspectieven de menselijke dilemma’s en onbekende verhalen van burgers en soldaten tijdens de oorlog. Er is nooit één verhaal.

Het Vrijheidsmuseum geeft een nieuwe en boeiende kijk op de geschiedenis, vol verrassingen, interactiviteit en beleving. De vele authentieke voorwerpen, documenten en persoonlijke verhalen brengen het verleden heel dichtbij. Ervaar hoe het is om in een schuilkelder te zitten, neem plaats bij de dynamische maquette over Operatie Market Garden of laat een boodschap achter op de krijtwand van het Vrijheidsplein!

Ontdek de musea in het Rijk van Nijmegen:

Ontdek álle culturele uitjes op www.intonijmegen.nl en www.vvvbergendal.nl.

Bekijk hier de Museumkrant 2022

De Museumkrant is een uitgave van Stichting Toerisme & Recreatie Berg en Dal en de musea uit het Rijk van Nijmegen.