woensdag 8 mei 2024

Wij zijn per direct op zoek naar een HR-medewerker (vrijwilligersfunctie)

Als HR-medewerker speel je een belangrijke rol in het creëren van een positieve werkcultuur en -omgeving binnen het museum en het Informatiecentrum WO2. Binnnen deze organisaties gezamenlijk werken 8 stafleden en 150 vrijwilligers.

Je ondersteunt de directie in het ontwikkelen en bijstellen van strategisch HR-beleid, zowel voor stafleden als voor vrijwilligers. Bovendien werk je samen met de stafleden/afdelingshoofden om ervoor te zorgen dat het vrijwilligersbeleid aansluit bij de doelstellingen van het museum.

Ook ben je verantwoordelijk voor het welzijn en de ontwikkeling van de vrijwilligers en je bent mediator bij geschillen. Als medewerker HR ben jij voor onze vrijwilligers in alle opzichten het aanspreekpunt binnen HR.

Je werkt nauw samen met de directie, de verschillende stafleden/afdelingshoofden en de coördinatoren van de balie, het museumcafé en het secretariaat. Je krijgt van deze afdelingen verzoeken om vrijwilligers en/of medewerkers en vervolgens ga je aan de slag met de werving en selectie en daaropvolgende introductie.

Je bent verantwoordelijk voor het werven en selecteren van nieuwe vrijwilligers. Dit omvat het opstellen van vacatureteksten, het screenen van sollicitaties en het voeren van sollicitatiegesprekken.Je voert alle werkzaamheden uit met betrekking tot werving en selectie, van het opstellen van advertenties en de selectiegesprekken tot het opstellen van contracten en het verstrekken van de nodige informatie aan de nieuwe vrijwilliger en aan de betreffende afdelingen.Ook zorg je voor een soepele afhandeling bij het vertrek van een vrijwilliger.

Je verzorgt de complete vrijwilligersadministratie.

Je zorgt ervoor dat vrijwilligers hun prestaties kunnen verbeteren en je geeft adequate feedback.

Het aantal uren voor deze functie, alsmede de werkdagen, zijn flexibel en worden in overleg vast gesteld.

Wie ben jij?

• Je hebt kennis en ervaring op het gebied van Human Resource Management op mbo-niveau;
  • Je bent op de hoogte van arbeidsrecht en regelgeving en weet deze toe te passen;
  • Ervaring binnen een vrijwilligersorganisatie is een pré;
  • Je werkt secuur en nauwkeurig en kan overweg met digitale middelen;
  • Je bent bereid om te leren en jezelf te blijven ontwikkelen op het gebied van HR.

Je bent ook:

• communicatief
  • samenwerkend
  • initiatiefrijk
  • probleemoplossend
  • empatisch

Heb je interesse, mail dan naar hr@vrijheidsmuseum.nl.

Bron foto museum buitenkant: Rob Joseph